Första bloggen på nya året...

... och starten 2011 kan slänga sej i väggen!
hade en jättebra nyårsafton, men strax efter tolvslaget började helvetet. Tänker inte gå in på detaljer..
..men en mkt god vän till många av arvika/charlottensbergs ungdomar valde att  ta snabbaste vägen till himlen! :(
Detta resulterades i många tårar och mkt känslor, såklart.

Måndag morgon får jag besked om att min älskade morfar lämnat jorden! Min morfar va inte som alla andra morföräldrar, han va "supermorfarn!" Han var alltid glad och skrattade hela tiden.. en sån människa som man trodde alltid skulle stanna hos oss. han sa alltid "jag kommer leva måååånga år till".. senast han sa så va på julafton. "men när ja inte finns här längre, ska ni inte gråta".
Lättare sagt än gjort.. på julafton trodde vi inte att det skulle gå så här, det har fått mej att inse hur fort saker kan hända!
Jag har haft en alldeles underbar uppväxt med min morfar vid min sida.. kommer ihåg när han skulle lära mej att gunga.. och när jag gick på låg/mellan- och högstadiet då han alltid en speciel dag i veckan stod nere vid vägen och väntade på mej. då var det dags för kocki å käka korv med mos innan vi skulle till stallet för min ridlektion!
Eller när vi gick ut i skogen och plocka smultron varje sommar.. det är helt otroligt vilka minnen han har gett mej, å så mycket som jag lärt mej av honom. Våran morfar har alltid funnits för oss barnbarn, han har aldrig tvekat att ställa upp.. han har alltid gjort allt för att vi ska må bra!

Chocken har inte släppt för min del än, så ja går bara och väntar.
Mina tankar går mest till min mormor, som nu efter så många år står helt ensam :(
Jag är i funderingar på hur jag nu ska göra med norge för jag vill finnas till för alla här hemma, framför allt mormor!

En jävla pisstart på året är va de är ! Önskar jag kunde skruva tillbaka tiden och kunna ändra på vissa saker!

Älskar dej morfar, min jordgubbe, min ängel!
Jag vet att du vakar över oss. Hälsa min Norea, ta hand om varandra :)
<3<3<3
<3


Kommentarer
Postat av: Sarah

<3

2011-01-05 @ 14:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0