Fredag 20/4-2012

Sorry för att jag inte uppdaterat.. men nu har ja så mkt känslor i mej så nu fåre bli ett inlägg!
Jag får PANIIIK!! Jag vet inte hur länge till jag ska klara det här... skrev ju för ett tag sen att jag inte ska "hästa" ngt mer. Men jag pallar inte... tårarna bara rinner! Jag har så ont i magen och mitt hästhjärta är helt trasigt.
Jag ser hur alla skriver om sina fina hästar, om hur bra dagens träning/tävling gick m.m. Jätteglad för deras skull, men i mej gör det bara ont.
Mitt självförtroende med hästar är helt borta. Jag vill, jag vill så jävla mycket men jag vågar bara inte. Trodde det skulle bli skönt att va utan häst så jag kunde få tänka mer på mej själv, men tvärt om. Jag mår bara sämre:( För några dagar sen hade jag sån panik, jag lider av hästabstinens, och jag känner bara att jag behöver en hästkick, vill bara känna lukten, så jag gick ner i källaren och luktade på alla hästtäcken som hänger där:P
Mitt hästhjärta har aldrig gjort så ont. Nu tänker ni säkert att det är väl bara och hälsa på någon häst, Rufeya till exempel, det vill jag väldigt gärna göra, men jag är inte helt redo, ja tycker som sagt att det är jobbigt.
Hästarna har alltid varit mitt största intresse och mitt allt, men det är inte så lätt i den branchen heller. och nu känner jag att jag vill lägga av för ett tag samtidigt som jag känner att jag orkar inte hålla mej?
Plockade fram mina gamla rosetter och brickor som jag vunnit genom åren, dom har legat i en Lidelkasse många år. Varje rosett har sin historia, sin häst och jag kommer ihåg alltihop, alla minnen, även tävlingarna jag åkt hem utan rosett minns jag. Mest av allt minns jag hästen som jag tävlade mest, Jamire. Hästen som har lärt mej allt, och som jag utvecklades tillsammans med. Värmlandsmästerskapet med en 3: placering med finaste Jamire minns jag som om det va igår!
Andra hästar som betytt mkt för mej är Norea, Time for Love, Javall, Lolita, Rufeya såklart.
En gång hästtjej alltid hästtjej, men jag måste finna självförtroendet igen.
Jag med Finaste Norea<3
Time for Love och jag in action på en Ewa träning.
Javall och jag<3 en äldre herre som lärt mej mkt!
Lolita, första ponnyn <3
Läromästaren Jamire och jag på dressyrträning <3
Jag och finaste Rufeya på hopptävling i Eda!<3 hade ett helt underbart år tillsammans med henne!
Skönt att få lätta lite på känslorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0